MÅNEDENS ANBEFALING

LYKKEPARADIGMET ( IDUN VIK)

11537226_979230428784221_5228909743638021644_o-2

Medlemmer i Bergen Teaterforening får billetter til moderasjonspris 140,- (Ord.pris 240,-)

Du jakter og jager etter lykken. Du bombarderes av selvhjelpsbøker, psykologer, pop og produkter som skal lede deg på vei. Lykken er på tilbud og du er en rasjonell aktør. Du kastes fra harmoni til hysteri i en strøm av lokale og globale kriser, mens du leter, finner og forkaster.

Vi deler, altså er vi. Og vi lider, ergo føler vi oss enda mer virkelige. Vi skriver manuset til vårt eget liv. Unike, ukrenkelige, og skammelig opptatt av oss selv prøver vi å finne mening i vår egen selvforståelse. Samtidig vet vi at det er skrikende nødvendig å vende blikket opp og vekk fra meditasjonens navle om vi skal klare og se noen som helst sammenheng.

I jakten på Lykkeparadigmets spilleregler, vil Idun Vik og hennes gerilja meske seg i elektropop, segways og et sammensurium av ord, bilder og bevegelser. I en prosesjon av ulike selvrealiseringsteknikker presenterer de en kultur de er sikre på at også du både elsker og hater, kritiserer og praktiserer på samme tid. Er det mulig å sette seg utenfor paradigmet? Eller innhentes også de av troen på egen selvrealisering mens de river i sin forestillingsevne.?

Konsept & tekst: IDUN VIK. Musikk & sangtekst: SANDRA KOLSTAD. Koreografi: IDA WIGDEL. Scenografi & visuals: BIRK NYGAARD. Dramaturgi: SIRI LØKHOLM RAMBERG. Regikonsulent: LISA LIE. Medskaper: STIAN DANIELSEN. Kostymedesign: MARIE RYDLAND. Produsent: MILLAN PERSDOTTER PERSSON. På scenen: IDUN VIK, IDA WIGDEL, STIAN DANIELSEN & SANDRA KOLSTAD. Koproduksjon med BIT Teatergarasjen. Støttet av Kulturrådet, Fond for utøvende kunstnere, Bergen kommune, Musikkfondene og Dramatikkens hus

PS! Fremvisning av billett til denne forestillingen gir 25% rabatt på Bergen Segway.