Pernilleprisen 13. januar 2019

Søndag 13. januar
kl. 18.00
Hordaland Teater (Logen)

For 35. gang skal vi i Bergen Teaterforening dele ut Pernilleprisen og Rampeløkten. For aller første gang skal alle scenekunsthus og kulturinstitusjoner i byen vår slå seg sammen om en feiring av teateråret som gikk. I samarbeid med Bergens Tidende skal også Publikumsprisen deles ut.

Vi inviterer derfor til et brak av en fest der vi minnes høydepunkt fra teateråret 2018. Bli med og møt utøverne fra hele den fine byen vår der vi skal hylle årets prisvinnere!

Et unikt samarbeid mellom Bergen Teaterforening, Hordaland Teater, Ole Bull Scene, Cornerteateret, Fyllingsdalen Teater, Den Nationale Scene, Proscen, BIT Teatergarasjen og Carte Blanche (NO).

Vertskap for kvelden er Sigrid Moldestad og Ragnhild Gudbrandsen.

Rabatterte billetter for medlemmer i Bergen teaterforening kjøpes HER!
(Husk medlemskort)

Vil DU stemme på din favoritt? Det gjør du HER!

Årets nominerte kandidater til Publikumsprisen:
Cornerteateret
Sturla Alvsvåg
Har sammen med sitt teaterkompani utviklet flere forestillinger på Cornerteateret., deriblant «Nesen» Nesen og «The first time I saw the sea».

Den Nationale Scene
Wenche Kvamme
Er nominert for sin ekstraordinære innsats i produksjonen Arv og Miljø, og for en skremmende god rolletolkning som Bergljots mor.

Hordaland Teater
Ragnhild Gudbrandsen
Har turnert Hordaland rundt med Babettes gjestebod. Måten ho har fylt dei vakre, men særs ulike romma ho vitja på denne turneen demonstrerte med all overtyding Gudbrandsen sitt register og sceniske utstråling

Ole Bull Huset
Kevin Vågenes
Høsten 2018 gjort noe de fleste artister drømmer om – han har våget å ta steget fra tv-suksessen «Parterapi» direkte over til scenen og suksessforestillingen «JuleGØY» på Ole Bull Scene, der han har vist bredden i sitt komiske talent.

Fyllingsdalen Teater
Mia Gundersen
Nominert for hennes fremragende rolletolkning som «Besta» i sommerens store familieforestilling på Bergenhus Festning, «Hekseringen».

BiT Teatergarasjen
Núria Guiu Sagarra
Nominert for sin rolle i forestillingen Crowd av Giséle Vienne, som ble vist i Studio Bergen siste helgen av Oktoberdans 2018. Nuria er en svært sterk internasjonal danser med veletablerte bånd til Bergens scenekunstmiljø.

Carte Blanche
Daniel Mariblanca
I tillegg til være danser i Norges nasjonale kompani for samtidsdans Carte Blanche har han viet sin utømmelige energi til et personlig kunstprosjekt forankret i kjernen av ham selv.

comments