Ukens anbefaling: Familien som kunne snakke om alt (DNS)

Posted by on May 10, 2017

Familien som kunne snakke om alt
Av: Christian Lollike

__________________________________________________________________________

Du er herved invitert til en julemiddag signert Christian Lollike, en av Skandinavias ledende samtidsdramatikere. På DNS serverer Erlend Loe og regissør Peer Perez Øian oss en bearbeidet versjon tilpasset norske forhold. Her møter du familien som kan snakke om alt.

Barneoppdragelse, kroppshysteri, krigstraumer, C02-kvoter og religion diskuteres heftig, og det hele tar etter hvert vanvittige vendinger. Skuespillerne på Engen gleder seg til å gyve løs på de sære slektningene. Pop-artist og komponist Sandra Kolstad, står for musikken til festen, i tillegg til å debutere som skuespiller.

Forestillingen tar et komisk og grotesk favntak på vår samtid – og vår selvtilfredse norske familie. Presenteres som en del av Festspillene i Bergen.

Norgespremiere på Lille Scene 10. mai.