Medlemsfordeler

Som medlem i Bergen Teaterforening får du bl.a. følgende medlemsfordeler:

Den Nationale Scene
Gir spesialtilbud på prøveforestillinger etc. der medlemmer kan kjøpe inntill 2 billetter pr forestilling til teaterets egne oppsetninger på Store Scene, Teaterkjelleren og på Lille Scene.  På barne og famileforestillinger kan medlemmer kjøpe inntil 4 billetter.

I tillegg får du fast rabatt på inntil 4 billetter (beste gruppepris) til teaterets egne oppsetninger (gjelder alle scenene). Billettene kjøpes via tilsendte  billettlenker eller ved DNS’ billettkontor, telefon 55 60 70 80.

Hordaland Teater
Gir spesialtilbud på prøveforestillinger etc. Billettene kjøpes via tilsendte  billettlenker. (Eller i Grieghallen, mot et gebyr.)

BIT Teatergarasjen
Tilbud på alle forestillinger etter sesongåpningsforestillingen til 150,- per billett (ord. pris 250,-). Er du ekstra tidlig ute kan du få ytterligere avslag på 30% gjennom Earlybird-ordningen deres. (Prisen for en moderasjonsbillett blir da kun kr. 105,-) Billetter må kjøpes på teatergarasjen.ticketco.no  (velg “moderasjonsbillett”).

Sendes ut egne tilbud knyttet til festivalene Oktoberdans og Meteor.

Riksteatret
Bergen Teaterforening er medlem i den landsdekkende teaterorganisasjonen Teatervenner Norge. Våre medlemmer får derfor fast rabattert pris (20%) på Riksteatrets oppsetninger over hele landet. (Vårt nærmeste spillested er Oseana.)

Andre Scenekunstaktører og spillesteder
Bergen Teaterforening mottar i tillegg til de faste billettavtalene tilbud fra andre scenekunstaktører.  Disse sendes ut fortløpende til medlemmene.

HELE LANDET (Gjennom BTF’s medlemskap i Teatervenner Norge)
Oslo Nye
Alle teatervenner får rabatt på 20% på alle forestillinger.
Max 2 billetter per teatervenn. Tilbudet gjelder teatrets egne forestillinger, som spilles på Hovedscenen og Centralteatret. Billettene må bestilles via billettluken på 22 34 86 80, og det er tilstrekkelig å si at man er medlem av Teatervenner Norge.
Medlemmer kan også benytte tilbud om “hotellpakker” ved Thon Hotels.

Teater Innlandet
Alle teatervenner betaler fast kr. 125,- + billettavgift fra kr. 0,- til kr. 25,-Enkeltmedlemmer får to (2) rabatterte billetter per forestilling. Billetter bestilles på: marked@teaterinnlandet.no

Teatret Vårt
Ca. 25% rabatt. Billetter kjøpes på nett og i billettluken ved fremvisning av medlemsbevis. (Velg priskategori Teatervenn)

Trøndelag Teater
Alle teatervenner får 20% rabatt på forestillinger.
Billettbestilling: 73 80 50 00, eller i billettluken ved fremvisning av medlemsbevis.

Hålogaland Teater
20% rabatt på billetter for teatervenner.
Billetter bestilles på:www.aurorabillett.no
(Ta kontakt på: bergen.teaterforening@gmail.com for å motta kode som gir adgang på rabatterte billetter.)

Samovarteatret
20% rabatt på billetter for teatervenner.
Billetter bestilles på epost: audhild@samovar.no

Dansens hus
Teatervenner kan kjøpe billetter til scenekortpris. (Velg denne priskategorien ved kjøp av billetter.) Vis medlemsbevis ved inngang.

Medlemsbrev
Bergen Teaterforening sender ut medlemsbrev per e-post regelmessig (ca 6 ganger pr år) med tilbud på utvalgte teaterbegivenheter i Bergen. Gjelder både ordinære forestillinger og prøveforestillinger. Dette er tilbud som oftest gis etter “første mann til mølla” prinsippet. Billetter må avhentes direkte på oppgitt sted og kan, når ikke annet er oppgitt, ikke reserveres på annen måte.

For medlemmer som ikke har e-postadresse kan egene avtale om brev-post inngåes. MERK: enkelte tilbud kommer inn på kort varsel og vil derfor kun sendes ut per e-post. Vi ber om forståelse for dette.

Medlemsmøter
Blir arrangert hver vår og høst. Årsmøte om våren og medlemsmøte om høsten. Medlemsmøter er gratis for medlemmer, men i noen tilfeller kan det bli en liten egenandel som dekker enkel servering.

Teaterpriser
Deles ut hvert år. Foreningens medlemmer har rett til å nominere aktuelle priskandidater (ref. vedtekter). Styret i foreningen er jury.