Medlemsfordeler

Som medlem i Bergen Teaterforening får du bl.a. følgende medlemsfordeler:

Den Nationale Scene

Gir spesialtilbud på prøveforestillinger etc. der du kan kjøpe 2–4 billetter pr forestilling til teaterets egne oppsetninger på Store Scene og til barneforestillinger. Inntil 2 billetter pr forestilling til teaterets egne oppsetninger i Teaterkjelleren og på Lille Scene.

I tillegg får du fast rabatt på inntil 4 billetter (beste gruppepris) til teaterets egne oppsetninger (gjelder alle scenene). Billettene reserveres på vanlig måte, ved DNS’ billettkontor, telefon 55 60 70 80.

BIT Teatergarasjen

Tilbud på alle forestillinger etter sesongåpningsforestillingen til 140,- per billett (ord. pris 280). Er du ekstra tidlig ute kan du få ytterligere avslag på 30% gjennom Earlybird-ordningen deres.
Billetter må kjøpes på teatergarasjen.ticketco.no  (velg “moderasjonsbillett”).

Sendes ut tilbud knyttet til festivalene Oktoberdans og Meteor.

Medlemsbrev

Bergen Teaterforening sender ut medlemsbrev per e-post regelmessig (ca 6 ganger pr år) med tilbud på utvalgte teaterbegivenheter i Bergen. Gjelder både ordinære forestillinger og prøveforestillinger. Dette er tilbud som oftest gis etter “første mann til mølla” prinsippet. Billetter må avhentes direkte på oppgitt sted og kan, når ikke annet er oppgitt, ikke reserveres på annen måte.

For medlemmer som ikke har e-postadresse kan egene avtale om brev-post inngåes.
MERK: enkelte tilbud kommer inn på kort varsel og vil derfor kun sendes ut per e-post. Vi ber om forståelse for dette.

Medlemsmøter

Blir arrangert hver vår og høst. Årsmøte om våren og medlemsmøte om høsten. Medlemsmøter er gratis for medlemmer, men i noen tilfeller kan det bli en liten egenandel som dekker enkel servering.

Teaterpriser

Deles ut hvert år. Foreningens medlemmer har rett til å nominere aktuelle priskandidater (ref. vedtekter). Styret i foreningen er jury.

Medlemsavgift

Medlemskontigenten koster 300 kr pr år. Regningen er elektronisk og sendes ut per e-post (brevpost kun etter avtale). Du finner ditt medlemmsnummer og unik KID på fakturaen.

Du regnes kun som aktivt medlem når kontigenten er innbetalt.